Blog

Prezentarea publică a lucrării de gradul I – Atelier de scriere și public speaking

Sunteţi foarte aproape de atingerea unui obiectiv major de carieră - obţinerea gradului didactic I. Munca, efortul şi pregătirea dumneavoastră vor fi evaluate de o comisie exigentă.

De ce este important să vă pregătiţi minuţios pentru această etapă?

Cum să vă puneţi în valoare lucrarea de grad la susţinerea publică?

Proiectarea didactica - Atelier de realizare a proiectelor de activitate

De ce aveți nevoie de un atelier de Proiectare didactică?

Susținerea unei activități didactice în fața colegilor sau a unei comisii este în primul rând o probă de măiestrie pedagogică. Proiectarea inteligentă, cu elemente originale, dar totodată valide din punct de vedere psihopedagogic și metodic este o condiție necesară – chiar dacă nu suficientă, pentru lecții excelente.

Ce este și cum evităm plagiatul în lucrările de gradul I

Plagiatul este atât o problemă morală, cât și una juridică. Creațiile cognitive și artistice sunt produse ale muncii și inspirației autorilor, prin urmare ele trebuie recunoscute și protejate. 

În acest articol ne propunem să vă prezentăm pe scurt ce este plagiatul și să vă arătăm câteva căi prin care ne ferim de plagiat.

FAQ – Întrebări frecvente despre gradul I

1. Întrebare: Pot folosi la grad lucrarea de licență? 2. Întrebare: Colegii mi-au spus că susținerea activităților este mai importantă decât prezentarea lucrării. Cum este de fapt? 3. Întrebare: Pot să îmi fac lucrarea de grad în vacanța de vară în cele trei luni înainte de termenul de predare de la 31 august? 4. Întrebare: Partea aplicativă a lucrării poate să conțină proiecte de lecție? 5. Întrebare: Este obligatoriu să fac cercetare? 6. Întrebare: Cât de mare trebuie să fie lucrarea?

Ateliere de formare: „Proiectarea didactică” și „Prezentarea lucrării de grad”

În zilele de 28-29 noiembrie și 5-6 decembrie se derulează două ateliere de formare „Proiectarea didactică” și „Prezentarea lucrării de grad” la Centrul de Dezvoltare Personală și Formare Profesională din cadrul Universității „Alexandrul Ioan Cuza” din Iași.

Formator: conf. univ. dr. Florin Frumos

Detalii ...

Despre insuficiențele limbajului pedagogic

Vocabularul pedagogic autohton, utilizat în lucrări de specialitate sau în discuțiile dintre specialiști, cuprinde doi termeni destul de vagi din punct de vedere semantic: „a preda” și „cadru didactic”.

La o primă - și superficială – privire – conceptele sus-amintite sunt clare, trimit la realități ușor de identificat. Voi încerca să vă ilustrez, în cele de mai jos, felul în care caracterul vag și polisemantismul acestor termeni ar putea afecta reprezentările unora dintre noi  asupra învățământului - și practicile care decurg de aici.

Sedentarismul gândirii

A gândi pare la fel de firesc pentru om precum mișcarea corpului. Tehnologiile moderne ne vin în ajutor oferindu-ne nenumărate facilități. Și totuși ne ”mișcăm” mintea tot mai puțin. Pentru cei mai mulți oameni, sedentarismul (cu sensul de insuficientă mișcare fizică) este vizibil și, desigur, periculos. Dar mai există un fel de sedentarism: cel cognitiv. Oare e periculos? Să vedem...

Pages